niedziela, 10 listopada 2013

Jak zrobić własny ocet jabłkowy

Domowy ocet jabłkowy jest o wiele łagodniejszy od tego zakupionego w sklepie. Jest jednak niezwykle zdrowy i pomocny w przeziębieniu i zdrowym odżywianiu. Zawarty w occie kwas octowy pozytywnie wpływa na utratę wagi.

A to słój powstającego właśnie octu u mnie w domu.


Składniki:

  • obierki z kaśnych jabłek
  • przegotowana, wychłodzona woda
  • nieoczyszczony cukier brązowy lub miód
W szklanym słoju zalewamy obierki wodą i dosładzamy miodem lub cukrem.. Proporcja to 2 łyżki miodu/cukry na szklankę wody. Słój zawiązujemy bawełnianą szmatką i czekamy około 3 - 4 tygodni.

Ocet jest łagodny. Osobiście dodaję go do herbat ziołowych. W przeziębieniu koniecznie dolewam go do Ambrozji Antyprzeziębieniowej  wraz z kilkoma kropelkami propolisu. Dodatkowo gdy mam problemy z gardłem używam najlepszej płukanki na świecie: szałwia, propolis, sól morska i właśnie ocet jabłkowy. Nie ma nic lepszego. A moje problemy z gardłem kończyły się komplikacjami do czasu aż odkryłam tę płukankę. Oczywiście dzięki Stefanii Korżawskiej:)