wtorek, 17 maja 2016

Herbatka i sok na "te" bolesne dni

Mam dla Was herbatkę ziołową, którą skomponowałam właśnie na ten cięższy czas dla kobiet. Nie będę twierdzić, że dzięki niej wyeliminujecie całkowicie tabletki przeciwbólowe przy bolesnej miesiączce, ale z pewnością złagodzi ona jej objawy. Poniżej również przepis na sok z krwawnika przy bardzo bolesnych menstruacjach.


Herbatka ziołowa na złagodzenie bolesnych miesiączek


- rumianek

 Zawiera flawonoidy, które działają rozkurczowo, przeciwobrzękowo oraz uszczelniają naczynia krwionośne; kumarynę, która również wykazuje właściwości rozkurczowe oraz przeciwobrzękowe. 

Źródło: www.smedyczny.pl

- korzeń arcydzięgla

Arcydzięgiel litwor charakteryzuje się wieloma zastosowaniami. Przede wszystkim działa rozkurczowo, uspokajająco oraz wzmacnia siły witalne. Co ciekawe wykazuje właściwości podobne do waleriany;)


- mięta

Liście mięty wykazują działanie rozkurczowe, uspokajające, odkażające i przeciwbólowe. Uwaga: mięta stosowana jest do wywołania menstruacji, dlatego dodałam jej tylko troszkę - na smak.

Źródło: wikipedia.pl

- krwawnik

Krwawnik to potężne zioło, które przede wszystkim powstrzymuje krwawienie. Działa ściągająco, dezynfekująco i przeciwzapalnie. Jeśli macie naprawdę bolesne miesiączki polecam SOK ZE  ŚWIEŻEGO ZIELA KRWAWNIKA - 500g świeżego ziela w czasie kwitnienia zmiksować lub przepuścić przez sokowirówkę. Otrzymany sok przecedzić przez gazę. Dodać w proporcji 1:2 40% wódki. Przechowywać w lodówce. Pić 2-3 razy dziennie po 2 łyżki z wodą w czasie menstruacji. 



Proporcje herbatki to mniej więcej jedna garść wszystkich ziół, oprócz mięty, którą dodałam na smak, oraz arcydzięgla, który ma bardzo wiele olejków eterycznych.  Stąd, żeby herbata nie była za mocno ziołowa, dodałam pół garści suszonych korzeni arcydzięgla. 




Mi herbatka pomogła, ponieważ złagodziła skurcze i poczułam się mniej spięta. A tu razem z koktajlem na poprawę humoru (kefir + banan + pietruszka + awokado).





Źródło wszystkich danych: Mateusz Emanuel Senderski "Prawie wszystko o ziołach i ziołolecznictwie" 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz